משלוח חינם בהזמנה מעל 350 ש”ח – בהתאם לתקנון המשלוחים

משלוח חינם בהזמנה מעל 350 ש”ח – בהתאם לתקנון

סוכרת ופעילות גופנית

מאמר מאת חלי רובין -נטורופתית N.D, הרבליסטית קלינית, רפלקסולוגית והומאופתית, בוגרת בית הספר לרפואה משלימה בווינגייט

ידוע שפעילות גופנית משפרת מאוד את הבריאות, אך לסוכרתיים פעילות גופנית חשובה במיוחד.

לפני תחילת הפעילות הגופנית ולאחריה כדאי לבדוק את רמת הסוכר, כמו כן לא לשכוח להצטייד בתמר או משהו מתוק אחר, למקרה של ירידת סוכר מתחת לנורמה.

מצב של היפרגליקמיה (עודף סוכר בדם) בעקבות פעילות גופנית הינה דבר חריג, אך תיתכן אצל סוכרתיים מסוג 1 שלא הזריקו אינסולין שעות רבות וקיים אצלם חוסר באינסולין.

פעילות גופנית משפרת מאוד את זרימת הדם, שאצל סוכרתיים זרימת הדם עשויה להיות לקויה.

הליכה- פעילות ספורטיבית חשובה לחולי סכרת

בנוסף, פעילות גופנית משפרת את תגובת התאים לאינסולין, מפחיתה את רמת הסוכר בדם, מפחיתה שומנים וכולסטרול רע, ומעלה את הכולסטרול הטוב. מסייעת להרזייה, מגבירה כוח וגמישות ומחזקת את הלב, מסייעת לאיזון לחץ הדם, משפרת את מצב הרוח ומאיטה תהליכי הזדקנות.

את הפעילות הגופנית צריך להתחיל בחימום, למשל הליכה בקצב בינוני למשך 5-10 דקות ולאחר מכן להניע את המפרקים ולבצע תרגילי גמישות קלים. בשלב הבא אפשר להמשיך בהליכה נמרצת יותר.

כדאי להימנע מריצה מהירה בשל העומס על המפרקים, שהרי כל צעד בריצה חובט את כף הרגל בעוצמה של פי שלושה ויותר ממשקל הגוף, לכן ריצה, משחקי כדור וספורט תחרותי הטומן בחובו פציעה וחבלה, פחות מומלץ. ואם בכל זאת בחרתם בסוג זה של ספורט, חובה להצטייד בנעלי ספורט מתאימות ולהימנע מריצה על משטחים קשים כמו כביש או מדרכה.

הפעילויות המומלצות יותר הן הליכה, רכיבה על אופניים ושחייה.

אז קדימה צאו להליכה, למי אתם מחכים?

אהבתם? תהיו חברים ושתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email