משלוח חינם בהזמנה מעל 350 ש”ח – בהתאם לתקנון המשלוחים

משלוח חינם בהזמנה מעל 350 ש”ח – בהתאם לתקנון

מוזיקה וספורט- השילוב המושלם

מוסיקה יכולה לספק לספורטאי פוקוס שיפיג את השעמום ויגביר את המאמץ. ברם, המוסיקה עשויה להסב את תשומת ליבו של האתלט מהעייפות והכאב המצטברים באימון.

מחקרים מסוימים הציעו כי הקשבה למוסיקה באימון מייצרת מצב מודעות חלופי המכונה “היי” – המתאמן שוקע לחלוטין באימון ומרגיש חוסר מאמץ, מה שיוצר תפיסה מעוותת של זמן האימון. אולם, ככל שהאינטנסיביות של האימון עולה, כך הפוקוס יעבור מהמוסיקה לסימפטומים של הכאב שיחלו להתעורר במודעות שלנו.

מוסיקה יכולה להשפיע גם על רמת העוררות. מחקר שבדק את ההשפעה של מוסיקה “מעוררת”, מוסיקה “מרגיעה” וחוסר מוסיקה (קבוצת ביקורת) על מתאמנים באימוני התנגדות במאמץ מקסימלי, מצא כי אלה שהקשיבו למוסיקה מעוררת הצליחו להרים משקלים כבדים משמעותית בכל חזרה לעומת קבוצת הביקורת. לעומתם, אלה שהקשיבו למוסיקה מרגיעה הרימו משקלים נמוכים משמעותית בכל חזרה לעומת קבוצת הביקורת. המסקנה החשובה ממחקר זה: ישנו סנכרון בין הקצב של המוסיקה לקצב האימון.

המוסיקה מסיחה את הדעת מהעייפות ומהמאמץ בפעילות הגופנית. לפיכך, ניתן להעלות באמצעות מוסיקה מתאימה את אפקטיביות האימון. באחת מהעבודות שנעשו בתחום עולה, שאימון עם מוסיקה גרם להעלאת הסבולת ב-20%-15% בשל מקצב המוסיקה המותאם לסוג הפעילות. במקרה זה ישנו גירוי למרכזים במוח האחראים להפרשת הורמונים שתפקידם עוררות יתר (לדוגמה – אדרנלין* וסרוטונין*). מנגד, כפי שהוזכר, סוגי מוזיקה מסוימים עשויים בהחלט לגרום להפרשה מועטה יותר של ההורמונים הללו והקטנת העוררות.

מחקרים רבים מראים כי מוזיקה משפרת את הביצועים באימון

במחקרים מסוימים ניסו למצוא קשר סיבתי בין שירים מסוימים ובין אימון. כך למשל מצא שלנשים וגברים יש העדפה שונה כאשר הם ניגשים לחפש שירים לפלייליסט שהם מכינים. נשים העדיפו באופן משמעותי שירים של נשים שיש בהם קצב גבוה ומוטיבציה אנרגטית כמו ליידי גאגא או ריהנה ואילו גברים בחרו שירים שיש בהם קצב שמקביל ל”מארש צבאי” כמו “עין הנמר” של להקת סורוויבר מהסרט רוקי. הממצאים הבולטים מעידים על פי המחקר כי הקצב מעלה את הביצועים של המתאמנים בלא פחות מ-15% באופן השוואתי למתאמנים שהיו ללא מוזיקה והכניסה אותם לפרופיל תודתי “זרימתי” בו הם נתנו באימון את “כל מה שהיה להם”

לסיכום, קנו לכם אוזניות טובות או רמקול נייד טוב צרו לכם פלייליסט שמעלה לכם את המצב הרוח והמוטיבציה וצאו להתאמן

חשוב לדעת- מוזיקה בווליום גבוה עלולה ליצור סיכון בזמן ריצה בחוץ ועלולה גם לפוגע בהתמקדות בטכניקה באימונים מסוימים

אהבתם? תהיו חברים ושתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email